Украина проигрывает в войне за здравый смысл, или Почему ваш сосед не идет вакцинироваться

Несправедливо стверджувати, що з дезінформацією не боролися. Насправді сама комунікація була побудована доволі грамотно та збігалася з рекомендаціями Всесвітньої організації охорони здоров’я (ВООЗ). Вона була розбита на етапи, виходячи з пріоритетності вакцинації населення.

Спочатку МОЗ щепило медиків, які працюють з ковідними пацієнтами. Потім, за планом, переходило до літніх віком від 80-ти років. Вони оцінювали настрої населення, видали збірник “100+ відповідей на запитання про вакцинацію проти COVID-19”.

Але логічна схема майже одразу дала збій в Україні.

Вже на першому етапі вакцинації від щеплення почали відмовлятися лікарі. А саме їм найбільше довіряють люди. Вакцина ще не була доступна загалу, а люди вже думали: якщо лікар не хоче, це точно щось погане. І жодні комунікаційні кампанії не працюють, коли люди чують від свого сімейного лікаря: “Я собі цю вакцину не зробила”.

Детальніше про те, чому серед українських лікарів так багато антивакцинаторів, ми писали тут: “Битва лікарів. Чому серед українських медиків так багато антивакцинаторів”.

Якщо коротко, причини такі:

  • застаріла та неякісна медосвіта;
  • реалії радянського минулого, коли лікарі отримували догани навіть за легкі поствакцинальні реакції у пацієнтів і через інфовакуум робили щеплення не дуже розуміючи, в чому їхня суть;
  • велика недовіра до екскерівництва МОЗ;
  • провалена комунікація щодо першої вакцини та її екстреної реєстрації.

Наразі ситуація з комунікаціями дещо покращилась, порівнюючи з початком вакцинації. За словами Кузіна, в МОЗ та ЦГЗ є автоматичні програми відстеження фейків. Вона дозволяє вчасно реагувати на вкиди в інфопросторі, а загалом з дезінформацією вони борються за допомогою трьох основних напрямів:

1. Є майданчик з перевіреною та правдивою інформацією: сайт МОЗ, соцмережі міністерства, створений при ЦГЗ окремий комунікаційний центр щеплення проти коронавірусу та окремий сайт, присвячений щепленню – vaccination.covid19.gov.ua.

2. Контакт-центр МОЗ. За словами Кузіна, це ключовий напрям, а за номером 0800602019 можна в будь-яку годину доби отримати інформацію щодо щеплення проти COVID-19. Там можна вирішити проблеми, які виникли з отриманням дози вакцини.

3. Робота з лікарями. “Ми це розуміємо, і дослідження показують, що насамперед люди довіряють своєму лікарю. Тому працюємо з медпрацівниками, щоб переконатись, що їм надають перевірену інформацію”.

Кузін каже, що в МОЗ та ЦГЗ розглядають різні канали комунікації, особливо коли йдеться про літніх людей. Проте деякі ідеї наразі лише реалізовують.

Понравилась новость? Поделитесь ею с с вашии друзъями!: